Blog

Spotkania biznesowe w hotelu – dlaczego warto?

Budowanie wizerunku firmy jest ważne dla efektywności działań przedsiębiorstwa, budowania relacji z kontrahentami i innymi partnerami. Jedną z opcji jak zwiększyć prestiż jest organizacja spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń w hotelach. Dlaczego warto inwestować w takie działania marketingowe?

Hotel to dziś miejsce, w którym można załatwić niemal wszystko. Dawno przestał to być obiekt oferujący jedynie nocleg i ewentualnie wyżywienie. Dzisiaj większość takich miejsc inwestuje w dodatkowe udogodnienia dla gości oraz nawiązuje współpracę z firmami z różnych branż, co stanowi dla nich transakcję wiązaną, z której bardzo często obie strony czerpią korzyści. Organizacja firmowych spotkań w hotelu lub hotelowej restauracji zyskuje na popularności.

Spotkanie biznesowe w odpowiednim otoczeniu

Jedną z przyczyn, dla których firmy decydują się na hotel, jako miejsce organizacji spotkań biznesowych może być fakt, że dane przedsiębiorstwo nie ma miejsca wystarczająco reprezentacyjnego na tego rodzaju przedsięwzięcie. Z tej opcji korzystają zarówno małe, średnie, jak i duże firmy. Czasami wolimy wybrać lokalizację, która zrobi pozytywne wrażenie na naszych gościach i dzięki temu podniesie rangę takiego spotkania. Dzisiejsza oferta hoteli obejmuje wynajem sal i auli konferencyjnych o różnej wielkości i pojemności oraz z różnym wyposażeniem. Możemy zarezerwować sobie salę na kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt osób, zdecydować o sposobie ustawienia stołów i krzeseł. Hotele oferują również możliwość korzystania z Internetu, więc organizator nie musi myśleć o zapewnieniu dostępu dla wszystkich uczestników warsztatów czy spotkania. Co więcej, w salach znajduje się często cały potrzebny sprzęt do technicznej oprawy takiej narady. Możemy skorzystać z komputera, czytnika, rzutnika i projektora na miejscu, co zdecydowanie ułatwia przekazywanie informacji na bieżąco większej liczbie uczestników spotkania i ogranicza czas potrzebny na zorganizowanie i koszty związane z ewentualnym transportem tych sprzętów na miejsce szkolenia.

Dodatkowe udogodnienia dla biznesmenów

Kolejną przewagą organizacji spotkań biznesowych w hotelu jest fakt, że znajdują się one w dogodnej lokalizacji i każda ze stron łatwo dotrze w wyznaczone miejsce. Spotkanie można zorganizować w hotelowej restauracji, które wyglądają zazwyczaj bardzo elegancko i poza godzinami serwowania śniadań czy obiadów gościom można w nich spokojnie porozmawiać na tematy biznesowe. Seminaria i warsztaty w tak atrakcyjnym miejscu mogą stać się znakiem rozpoznawczym naszego przedsiębiorstwa. Zwłaszcza jeśli zależy nam na zorganizowaniu kilkudniowego eventu. Hotel to idealne rozwiązanie, gdyż zazwyczaj udaje się wynegocjować zniżkę na pokoje dla uczestników danego wydarzenia. Jeśli obiekt hotelowy oferuje dodatkowe atrakcje jak basen, SPA czy salon masażu, możemy być pewni, że wszyscy pozytywnie zapamiętają organizowane przez nas szkolenie. W trakcie konferencji natomiast bardzo często możemy liczyć na profesjonalną obsługę i wykwintne jedzenie w formie cateringu lub bufetu. Hotel to idealna lokalizacja niezależnie od tego, czy chcemy zorganizować niewielkie spotkanie, czy szukamy miejsca na branżowe szkolenie.

Wróć